Dla kogo praca za kółkiem?

Kto spełnia warunki do pracy za kółkiem? Aby jeździć zawodowo należy lubić jazdę samochodem, zdobyć wymagane uprawnienia(trzeba odbyć kursy i zdać osobne egzaminy na dwie kategorie prawa jazdy: C i E, odbywa się kurs przewozu towarów, dodatkowo badania lekarskie i psychologiczne i w końcu uzyskać cyfrową kartę kierowcy). Praca za kółkiem da źródło utrzymania głównie osobom z doświadczeniem(w internecie czy prasie jest mnóstwo ogłoszeń). Praca za kółkiem to ciężka praca, a zarobki zależą od takich elementów jak : w jakiej firmie się pracuje, gdzie się jeździ, ile czasu spędza się za kierownicą. Praca w transporcie krajowym od poniedziałku do piątku pozwala na zarobki w granicach 2800-3500 zł. Praca za kółkiem wymaga posiadanie zestawu map, atlasów i nawigacji samochodowej. Praca za kółkiem to wiele ofert pracy w kraju i zagranicą. Zazwyczaj kandydaci do pracy za kółkiem mają od 20 do 50 lat. Zainteresowani muszą mieć minimum 18, w niektórych przypadkach co najmniej 20 lat. Zazwyczaj pracodawcy oczekują od kandydatów komunikatywnej znajomości języka angielskiego. Należy także wykazać się umiejętnością prowadzenia samochodu(egzamin praktyczny odbywa się zwykle na placach manewrowych oraz ulicach miast; egzamin taki może przebiega pod okiem doświadczonych instruktorów, którzy wystawiają opinię o umiejętnościach). Ważna jest też dobra znajomość zasad pierwszej pomocy i umiejętność jej udzielania w nagłych wypadkach. Praca za kółkiem to także rozłąka z najbliższymi, czasami zbyt długa. Może to doprowadzić do rozpadu rodziny. Dlatego też według opinii niektórych kierowców jest to praca odpowiednia dla osób bezdomnych, bez zobowiązań. Praca za kółkiem to dobra alternatywa dla osoby, która lubi podróżować i jest ciekawa świata. Praca za kółkiem to praca nie tylko w przedsiębiorstwach z branży logistyczno-spedycyjnej to również praca w firmach kurierskich czy przewozowych, w komunikacji miejskiej. Należy sobie uświadomić, że praca za kółkiem to także zagrożenie. Zagrożenie to stanowi wiele godzin w pozycji siedzącej, drgania i stres, a są to czynniki zwiększające ryzyko chorób układu krążenia. Praca za kółkiem to również praca w zmiennych warunkach, w dzień i w nocy, po wiele godzin, dźwiganie ciężkich ładunków. Dlatego praca za kółkiem wymaga pewnej dbałości o siebie, czyli zdrowe odżywianie, dbanie o prawidłową wagę ciała, rzucenie palenia, aktywność fizyczna. Statystyki mówią, że na nadciśnienie tętnicze skarży się już niemal 64 proc. polskich kierowców. Przepis mówi, że wszystkich zawodowych kierowców będzie obowiązuje taka sama norma nakazująca po 4,5 godzinnej pracy zrobienie 45 minutowej przerwy lub kierowca może wykorzystać przerwę długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut. Praca za kółkiem to także zagrożenia typu nadmierna prędkości, złe warunki na drodze, czy zły stan techniczny samochodu. Praca za kółkiem jest męcząca, bo większość kierowców nie ma siły, ani ochoty na uprawianie sportu po pracy, poza tym elementem ich pracy jest stres, z tym wszystkim w parze idą nieprawidłowe nawyki odżywiania, palenie papierosów, czy picie dużej ilości kawy.